Konzultace: Optimalizace webstránek
Jako samostatný tvůrce preferuji menší
projekty, ale ráda přispěji konzultací ve specifických oblastech
i u těch velkých. Níže najdete přehled znalostí a zkušeností, které
mohu poskytnout (a do kterých se zase obvykle
nechce programátorům).
Optimalizace pro vyhledávače
Optimalizace pro vyhledávače (anglicky search engine optimization
- SEO) je nejméně pochopeným a nejvíce naslibovaným poradenstvím
pro majitele webů. Všichni Vám posílají maily o tom, jak Vás dostanou
na první pozici při vyhledávání.
Možná by bylo dobré si uvědomit, že něco tak obyčejného jako "Škoda"
má v Seznam.cz zaregistrováno přes půl milionu stránek. "Garantovat"
vám umístění na předních pozicích v takovém davu není moc realistické.
Optimalizace je nedílnou součástí designu, ovlivňuje práci všech
členů týmu a může být pěkně tvrdým oříškem. Obvykle v této oblasti
poskytuji konzultace, které umožní členům Vašeho týmu zpracovat má
doporučení, protože práce na optimalizaci je časově náročná, drahá
a výsledky se těžko identifikují.
I přes to je mnoho webů, které mají chyby i v základní optimalizaci.
Takové chyby jdou snadno opravit a jejich změny jsou velmi efektivní.
Navíc, pokud jste na českém trhu (nebo i středoevropském), je optimalizace
výrazně snazší.
Struktura webu
Možná byste byli překvapeni, ale struktura webu není věcí technickou,
nýbrž logickou. Na základě množství existujícího a plánovaného
obsahu webová architektura rozděluje informace do rozumných a stravitelných
kousků.
Pravidlem je, že uživatel se má dostat na požadované místo maximálně
třemi kliknutími a tohle pravidlo není radno porušovat.
U velkých webů to může být velice náročné dodržet, takže promyšlení
struktury, nejlépe ještě před pracemi na designu, je nutnost.
Analýza klíčových slov
Klíčovým slovem rozumíme slovo nebo frázi, kterou lidé píší do vyhledávačů,
když hledají Vaši stránku. V jednom případě klient zjistil, že na
jejich webu používali obrat "dekorace na Velikonoce", který hledalo
jen 21 lidí denně. Mezitím ztratili 596 potenciálních zákazníků,
kteří denně hledali "Velikonoční dekorace".
Tohle nemůžete vědět bez analýzy klíčových slov.
Klíčová slova jsou důležitá nejen pro optimalizaci pro vyhledávače,
ale také pro reklamu a vývoj marketingových strategií. Než začnete
na Vašem projektu pracovat, měli byste vědet, co lidé
vlastně hledají. Mohu Vám poskytnout poradenství nebo zpracovat
kompletní analýzu klíčových slov pro Vás. Nemá cenu utrácet peníze
a energii na výrazy, které nikdo nehledá.
Grafický design
Máte-li vlastní programátory, mohu Vám poskytnour design - grafické
prvky, ze kterých se stránka skládá - logo, tlačítka, bannery, pozadí
atd. Toto zahrnuje specifikaci písma atd.
Online marketingové kampaně
Společně můžeme vytvořit bannerové nebo textové marketingové kampaně
pro použití na dalších webech nebo distribuované e-mailem Vaším zákazníkům
nebo uživatelům.
Copywriting, úpravy textů a překlady
Umíme napsat, editovat, přeložit a korigovat texty pro Váš web.
Úpravy a retuše fotografií
Veškeré fotografie, které jdou na web, musí být upraveny. I profesionální
fotografie potřebují změnu velikosti, aby se vešly do designu nebo
na monitor. Provádím individuální oříznutí, úpravu barevnosti a světelnosti,
sytosti barev a retuše chybiček jako jsou červené oči od blesku nebo
nosy červené od sluníčka. Více o retušování
fotografií zde.
Užitečnost neboli optimalizace pro uživatele
Mnoho webstránek trpí špatnou strukturou, dezorientující navigací,
dlouhými texty nebo fotkami, které se příliš dlouho stahují. Toto
odrazuje zákazníky a Vaše konkurence je jen kliknutí daleko. Může
pro Vás být užitečné, pokud Váš web zanalyzuje někdo zvenčí, kdo
Vás projekt moc nezná a přistupuje k němu z hlediska uživatele. Pokud
to dovolí čas a rozpočet, můžeme zorganizovat sezení s kontrolní
skupinou uživatelů.
Ceny a podmínky
Cena: 500,- Kč/hod.
Podmínky:
-
Ideální jsou předem smluvené konzultace přes Skype (nebo
telefon - v tom případě voláte Vy mně). Je to rychlé a můžeme
při tom přímo koukat na monitor.
-
Na jednodušší dotazy mohu odpovědět přes e-mail,
ale i když píšu rychle, je to celkově pomalá (a tudíž drahá)
metoda. Končíme
u sáhodlouhých korespondencí, což jde obvykle vyřídit lépe přes
Skype nebo telefon. Výhodou je, že máte moje rady černé na bílém
a můžete se k nim kdykoli vrátit.
Můžeme
Vám pomoci s Vaším webem? Neváhejte nás
kontaktovat.
- Prvotní analýza projektu / webu zdarma.
- Flexibilní poradenské služby v češtinĚ nebo v angličtině.
- Nezávislý přístup "zvenčí" dle Vašich potřeb.
|